VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY


1. Údaje o prevádzkovateľovi www.ljuk.sk ďalej len "predávajúci".

1.1 Predávajúcim je osoba Lukáš Úškrt, Kráľovohoľská 6149/9, 97411 Banská Bystrica,

ktorá je registrovaná na úrade: Okresný úrad Banská Bystrica. Číslo živnostenského

registra: 620-33477, IČO: 46 560 599, DIČ: 1078786830, tel. +421 918 354 786,

e-mail: ljuk@ljuk.sk (ďalej len "predávajúci").

1.2 Adresa pre osobné odbery, reklamácie a vrátenie tovaru a iné:

Lukáš Úškrt

Kráľovohoľská 6149/9

97411 Banská Bystrica

1.3 Kupujúcim je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá akýmkoľvek spôsobom

kontaktuje predávajúceho s úmyslom kúpy tovaru, ktorý predávajúci ponúka.

1.4 Používaním web-stránok internetového obchodu predávajúceho a potvrdením objednávky

dáva kupujúci súhlas s týmito Obchodnými podmienkami.

1.5 Tieto Obchodné podmienky sú platné až do vydania nových Obchodných podmienok.

2. Cena tovaru

2.1 Predávajúci nie je platcom DPH.

2.2 Všetky ceny za tovar a služby a všetky poplatky v internetovom obchode sú uvádzané bez

DPH (nie som platcom DPH).

2.3 K základnej cene objednávky je pripočítaná cena za dopravu tovaru podľa toho, aký

spôsob doručenia si kupujúci vyberie. Balné je zahrnuté v cene dopravy.

3. Objednávka tovaru

3.1 Tovar môže kupujúci objednávať nasledovne:

a) prostredníctvom nákupného košíka na www.ljuk.sk,

b) zaslaním e-mailu s uvedením požadovaného tovaru na ljuk@ljuk.sk

3.2 Po odoslaní objednávky bude Vaša objednávka spracovaná a na Váš e-mail bude obratom

doručené potvrdenie o prijatí objednávky. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu

potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 3

ods. 1 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní

služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových

priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako "Zákon o

ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru"). Na Vami uvedenú e-mailovú adresu Vám budú v

prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom Vašej objednávky.

3.3 Odoslaním objednávky sa kupujúci zaväzuje prevziať objednaný tovar a zaplatiť za tovar

dohodnutú cenu.

3.4 Predávajúci sa zaväzuje dodať správny druh a množstvo tovaru v dohodnutej cene podľa

objednávky.

3.5 Zrušenie objednávky je zo strany kupujúceho možné do 24 hodín (prípadne menej alebo viac

napr. 12 hod. alebo 48 hod podľa toho ako rýchlo expedujete tovar) od objednania tovaru bez

udania dôvodu. Kupujúci môže objednávku zrušiť v Zákazníckej sekcii na web-stránke

predávajúceho, telefonicky alebo e-mailom. Po overení splnenia podmienok zrušenia

objednávky potvrdí predávajúci kupujúcemu storno objednávky e-mailom alebo telefonicky.

V prípade, že už bola suma za objednaný tovar uhradená, predávajúci zašle peniaze späť na

bankový účet kupujúceho, alebo ich doručí iným spôsobom, ktorý si spolu dohodnú.

3.6 Predávajúci má právo zrušiť objednávku v prípade, keď nie je možné zabezpečiť

objednaný tovar. V takomto prípade kupujúcemu ihneď vráti uhradenú sumu v plnej výške,

alebo mu ponúkne náhradný tovar, alebo iné riešenie, ak s tým kupujúci súhlasí. Predávajúci

má právo zrušiť objednávku tiež v prípade, ak sa nemôže skontaktovať s kupujúcim (chybne

uvedené alebo neuvedené kontaktné údaje, nedostupnosť, ...).

3.7 Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje , že predávajúci včas a riadne

splnil svoje informačné povinnosti podľa ustanovenia § 3 odsek 1 Zákona o ochrane

spotrebiteľa pre predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na

diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a

doplnení niektorých zákonov.

4. Platobné a dodacie podmienky

4.1 Platiť za tovar môže kupujúci v hotovosti, na dobierku alebo prevodom na účet predávajúceho

na základe proforma (zálohovej) faktúry. Na základe odoslanej objednávky vystaví predávajúci

proforma (zálohovú) faktúru, ktorú pošle spolu s potvrdením objednávky e-mailom.

Túto platbu môže kupujúci uskutočniť nasledovne:

a) prevodným príkazom zo svojho účtu,

b) na dobierku,

c) priamym vkladom v hotovosti na účet predávajúceho,

d) v hotovosti pri osobnom odbere

4.2 Platba je možná v mene EUR.

4.3 Tovar štandardne dodávame len v rámci Slovenskej republiky. Tovar do ostatných štátov

EU odošle predávajúci len po dohode s kupujúcim. Cena za dopravu mimo územia SR bude

kupujúcemu oznámená e-mailom ešte pred odoslaním objednaného tovaru.

4.4 Daňový doklad (faktúru) posiela predávajúci kupujúcemu spolu s tovarom.

4.5 Dodacia lehota na tovar v ponuke predávajúceho je vo väčšine prípadov do 5 pracovných

dní od potvrdenia objednávky, maximálna doba dodania je 14 dní (v prípade prázdnych

skladových zásob) alebo po dohode s kupujúcim sa môže predĺžiť. O predĺženej dodacej

lehote a termíne dodania bude predávajúci kupujúceho informovať pri potvrdení objednávky

telefonicky/emailom. Ak kupujúcemu nevyhovuje oznámená predĺžená dodacia lehota, má

možnosť stornovať objednávku v súlade s bodom 3.5 týchto Obchodných podmienok.

4.6 O odoslaní/expedovaní tovaru bude predávajúci informovať kupujúceho e-mailom.

4.7 Predávajúci zabezpečuje dopravu tovaru v rámci Slovenskej republiky spôsobom, ktorý si

kupujúci vyberie z ponúkaných možností v objednávke:

a) doporučená zásielka - Slovenská pošta

b) doporučená zásielka s dobierkou - Slovenská pošta

c) osobný odber - po dohode s predávajúcim

4.8 Cena za dopravu tovaru na určené miesto je nasledovná:

a) dodanie Slovenskou poštou na dobierku je v hodnote 3,50 €

b) dodanie Slovenskou poštou pri platbe na účet predávajúceho je v hodnote 2,50 €

c) osobné prevzatie v mieste pre osobné odbery predávajúceho respektíve dovozom v rámci

Banskej Bystrici je bez poplatku.

4.9 Miesto odberu je stanovené na základe objednávky kupujúceho. Za splnenie dodávky sa

považuje dodanie tovaru na určené miesto.

4.10 Tovar je primerane zabalený a zabezpečený. Kupujúci je povinný pri preberaní tovaru

skontrolovať neporušenosť zásielky a v prípade poškodenia zásielku neprebrať od

doručovateľa. Kupujúci aj predávajúci sa takto vyhnú zbytočným nákladom na prípadnú

reklamáciu tovaru.

4.11 Spolu s tovarom dodá predávajúci kupujúcemu faktúru (daňový doklad). Faktúra slúži

zároveň ako dodací list. Predávajúci taktiež dodá spolu s tovarom návod na obsluhu a záručný

list ak to vyžaduje povaha tovaru.

4.12 Za tovar zodpovedá predávajúci až po jeho prevzatie kupujúcim. Tovar sa považuje za

prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou

dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:

a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom

prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia

posledného dielu alebo posledného kusu,

c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého

dodaného tovaru.

4.13 V prípade väčšieho záujmu sa môže stať, že predávajúci bude mať nedostatok tovaru

skladom a tak objednaný tovar môže kupujúcemu dodať postupne v niekoľkých balíkoch,

pričom poštovné a balné platí kupujúci ako za jeden balík.

5. Odstúpenie od zmluvy. Vrátenie tovaru

5.1 Kupujúci je v súlade so zákonom 102/2014 § 7 ods. 1, oprávnený bez udania dôvodu

odstúpiť od vybavenej objednávky (podľa zákona "od kúpnej zmluvy", ak už kupujúci prevzal

tovar) do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.

5.2 Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy podľa § 7 ods. 1 u predávajúceho

v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči; ak bola zmluva uzavretá

ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne

formulované vyhlásenie spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy (ďalej len

"oznámenie o odstúpení od zmluvy"). Kupujúci môže použiť formulár na odstúpenie od

zmluvy, ktorý predávajúci zverejňuje na web-stránke ljuk.sk

5.3 Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť

predávajúcemu alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na

prevzatie tovaru.

5.4 Predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o

odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy

alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a

poplatkov; tým nie je dotknuté ustanovenie § 8 ods. 5. uvedené v odsekoch 5.5 a 5.6 a ceny za

službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby.

5.5 Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ

výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný

predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré

si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.

5.6 Pri odstúpení od zmluvy znáša kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu

alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci súhlasil,

že ich bude znášať sám, alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i). 5.5

Predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 5.4 pred tým, ako mu je

tovar doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu. 5.6 Pri

odstúpení od zmluvy znáša kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu.

5.7 Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:

a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom kupujúceho a

kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na

odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu

služby,

b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom

trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na

odstúpenie od zmluvy,

c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného

na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,

d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,

e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany

zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,

f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne

zmiešaný s iným tovarom,

g) predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy,

pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu

cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,

h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré kupujúci výslovne požiadal

predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj

iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli

uzavreté počas návštevy predávajúceho u kupujúceho a kupujúci si tieto služby alebo tovary

vopred neobjednal,

i) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh

alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak kupujúci tento obal rozbalil,

j) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh

nedodávaných v ochrannom obale,

k) poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom

automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s

činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto

služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,

l) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie

začalo s výslovným súhlasom kupujúceho a kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom,

že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.

6. Reklamácie a záručné podmienky

Pre zakúpený tovar platia záručné a reklamačné podmienky uvedené v reklamačných

podmienkach predávajúceho.

6.1 Vybavovanie reklamácií sa riadi záručnými podmienkami konkrétneho tovaru,

Obchodným zákonníkom a príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a osobitnými

predpismi.

6.2 Záručná doba na všetok ponúkaný tovar v internetovom obchode predávajúceho je 24

mesiacov s výnimkami stanovenými zákonom. Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za chyby

(reklamáciu) vždy postačuje doklad o zakúpení (priložená faktúra). Predloženie dokladu o

zakúpení na účely reklamácie postačuje aj v prípade, že bol vydaný záručný list, ale zákazník

ho stratil.

6.3 Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo jej častí) spôsobené používaním,

mechanické poškodenia výrobku spôsobené kupujúcim, nesprávnym zaobchádzaním s

výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie, zanedbaním

starostlivosti a údržby o tovar, poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, používaním

tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami,

technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných

podmienok. Zo zodpovednosti sú taktiež vyňaté chyby alebo poškodenia výrobku, ktoré

vznikli pri živelnej pohrome.

6.4 Kupujúci má právo reklamovať aj výrobok zakúpený vo výpredaji alebo za zníženú cenu,

avšak chyba nesmie súvisieť s dôvodom, prečo bol výrobok predávaný za zníženú cenu!

6.5 Reklamovaný tovar je kupujúci povinný doručiť na reklamáciu čistý, mechanicky

nepoškodený, s kópiou faktúry, prípadne dodacieho či záručného listu. Kupujúci je povinný

spolu s tovarom zaslať aj popis chyby vo formulári, ktorý poskytuje predávajúci na stiahnutie

na web-stránke ljuk.sk

6.6 V prípade reklamácie predávajúci nezodpovedá za stratu dát, respektíve za škodu

spôsobenú stratou dát, ktoré boli uložené v zariadení. Kupujúci si je povinný pred reklamáciou

dáta sám zálohovať.

6.7 Reklamáciu tovaru vybavuje predávajúci bez zbytočného odkladu, maximálne však do 30

dní od dátumu doručenia reklamácie kupujúcim resp. prepravnou spoločnosťou. Po uplynutí

tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za

nový výrobok. Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania

reklamácie. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový,

potom záručná doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie..

6.8 POSTUP KUPUJÚCEHO PRI REKLAMÁCII:

6.8.1 Kupujúci čo najskôr po zistení chyby výrobku odošle tento výrobok doporučene na

adresu predávajúceho uvedenú v bode 1 spolu s kópiou dokladu o kúpe a reklamačným

protokolom s popisom chyby výrobku.

6.8.2 V situácii, keď je tovar potrebné zaslať predávajúcemu alebo servisnému stredisku, koná

kupujúci tak, aby bol tovar zabalený do vhodného obalu, ktorý bude tovar dostatočne chrániť,

vyhovuje nárokom na prepravu krehkého tovaru a označí zásielku príslušnými symbolmi.

Adresa na zasielanie reklamácií:

Lukáš Úškrt

Kráľovohoľská 6149/9

97411 Banská Bystrica

6.9 V prípade, že bol reklamovaný tovar poslaný poštou prípadne prepravnou spoločnosťou,

dopravné náklady spojene s odoslaním reklamácie na adresu predávajúceho hradí kupujúci.

Odoslanie reklamovaného tovaru späť zabezpečuje predávajúci poštou na svoje náklady.

Akýkoľvek iný spôsob prepravy reklamovaného tovaru späť, na vyslovenú žiadosť

kupujúceho hradí kupujúci.

6.10 Za vybavenie reklamácie sa považuje odovzdanie výrobku kupujúcemu po oprave,

výmene alebo zamietnutí reklamácie, príp. vrátenie peňazí pri odstúpení od zmluvy.

Informácia o alternatívnom riešení sporov - ARS

6.11 Pokiaľ kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho

reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa

na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie

zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, kupujúci má právo podať

návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č.

391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení

niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s

predávajúcim je napríklad Slovenská obchodná inšpekcia Prievozská 32, 827 99 Bratislava

27, https://www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname

subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej

republiky (zoznam je dostupný na stránke https://www.mhsr.sk ); kupujúci má právo voľby, na

ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.

Kupujúci sú oprávnení použiť platformu riešenia sporov on-line (ďalej len ako "RSO") na

riešenie svojich sporov, v jazyku, ktorí si zvolia. Kupujúci môže na alternatívne riešenie

svojho sporu využiť platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej stránke

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage .

Kupujúci pri predkladaní podania v platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti.

Informácie, ktoré predloží, musia byť dostatočné na určenie príslušného subjektu

alternatívneho riešenia sporov on-line. Kupujúci môže priložiť dokumenty na podporu svojej

sťažnosti.

7. Ochrana osobných údajov

7.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou, je povinný

oznámiť predávajúcemu svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo

telefónu a e-mailovú adresu.

7.2. Kupujúci resp. dotknutá osoba (ďalej ako "kupujúci" alebo "dotknutá osoba") poskytuje

osobné údaje predávajúcemu dobrovoľne za účelom splnenia jeho povinností vyplývajúcich z

kúpnej zmluvy a ďalšej komunikácie s ním. Bez ich poskytnutia predávajúci nemôže riadne

plniť zmluvu s kupujúcim a preto ju nebude možné s kupujúcim ani uzavrieť. Účelom

spracúvania týchto osobných údajov je vystavenie daňového dokladu, predzmluvné vzťahy,

identifikácia kupujúceho, potvrdenie objednávky a to telefonicky alebo prostredníctvom

elektronickej pošty, doručenie tovaru, registrácia na internetovom obchode www.ljuk.sk.

7.3 Predávajúci spracúva osobné údaje dotknutých osôb na marketingové účely na základe ich

žiadosti resp. súhlasu dotknutej osoby v súlade s § 11 ods. 1 zák. č. 122/2013 Z. z. o ochrane

osobných údajov v znení neskorších právnych predpisov. Dotknutá osoba prejaví svoj súhlas

so spracúvaním osobných údajov na tento účel pri objednaní tovaru prostredníctvom

internetového obchodu www.ljuk.sk , pri registrácii na internetovom obchode www.ljuk.sk

alebo iným vhodným spôsobom.

Dotknutá osoba vyjadruje svoj súhlas zaškrtnutím príslušného políčka pred odoslaním

objednávky alebo pri registrácii na internetovom obchode www.ljuk.sk, aby predávajúci

spracoval a uschovával jej osobné údaje v rozsahu meno, priezvisko, e-mailová adresa pri činnosti

predávajúceho týkajúcej sa zasielania informácií o novinkách a akciových ponukách a spracovával ich

 vo svojom informačnom systéme "Marketing". Kupujúci udeľuje predávajúcemu tento súhlas na dobu

určitú do splnenia účelu spracúvania osobných údajov kupujúceho.

7.4. Kupujúci zaslaním objednávky predávajúcemu čestne prehlasuje, že dáva súhlas v zmysle

ust. § 11 ods. 1 zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších

predpisov (ďalej len "ZnOOÚ"), aby predávajúci spracúval a uschovával jeho osobné údaje v

rozsahu podľa bodu 7.1. a to na účely uvedené v bode 7.2. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s

osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi

predpismi SR. Predávajúci po splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu

osobných údajov kupujúceho v súlade s ust. § 17 ods. 1 ZnOOÚ. Súhlas so spracovaním

osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v

lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu.

7.5. Kupujúci má právo a možnosť aktualizovať osobné údaje priamo v on-line režime na web

stránke internetového obchodu, v zákazníckej sekcii, ihneď po prihlásení.

7.6. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. c) ZnOOÚ osobné údaje bude

získavať výlučne na účely uvedené v bode 7.2. týchto všeobecných obchodných podmienok.

7.7 Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. e) ZnOOÚ zabezpečí, aby sa

osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli

zhromaždené.

7.8. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust § 6 ods. 2 písm. i) ZnOOÚ bude spracúvať

osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje

ZnOOÚ ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať.

7.9. Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti od predávajúceho vyžadovať

1/ potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o jeho osobe spracúvané, 2/ vo všeobecne

zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní osobných údajov v informačnom systéme v

rozsahu:

a) identifikačné údaje predávajúceho a zástupcu predávajúceho, ak bol vymenovaný,

b) identifikačné údaje sprostredkovateľa; to neplatí, ak predávajúci pri získavaní osobných

údajov nepostupuje podľa § 8 ZnOOÚ,

c) účel spracúvania osobných údajov,

d) zoznam osobných údajov alebo rozsah osobných údajov podľa § 10 ods. 4 prvej vety

ZnOOÚ a

e) doplňujúce informácie, ktoré sú s ohľadom na všetky okolnosti a podmienky spracúvania

osobných údajov potrebné pre kupujúceho na zaručenie jeho práv a právom chránených

záujmov v rozsahu najmä: - poučenie o dobrovoľnosti alebo povinnosti poskytnúť

požadované osobné údaje; ak predávajúci získava osobné údaje kupujúceho na základe

súhlasu kupujúceho podľa § 11 ZnOOÚ, oznámi kupujúcemu aj čas platnosti súhlasu, a ak

kupujúceho povinnosť poskytnúť osobné údaje vyplýva z priamo vykonateľného právne

záväzného aktu Európskej únie, medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika

viazaná, alebo zákona, predávajúci oznámi kupujúcemu právny základ, ktorý jej túto

povinnosť ukladá, a upovedomí ho o následkoch odmietnutia poskytnúť osobné údaje,

- okruh príjemcov, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje sprístupnené,

- tretie strany, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje poskytnuté,

- okruh príjemcov, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje sprístupnené,

- tretie strany, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje poskytnuté,

- okruh príjemcov, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje sprístupnené,

- formu zverejnenia, ak majú byť osobné údaje zverejnené,

- tretie krajiny, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že sa do týchto krajín uskutoční prenos

osobných údajov,

7.10. Pri vydaní rozhodnutia je kupujúci oprávnený oboznámiť sa s postupom spracúvania a

vyhodnocovania operácií: 1/ vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z

ktorého získal jeho osobné údaje na spracúvanie, 2/ vo všeobecne zrozumiteľnej forme

zoznam jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, 3/ opravu alebo likvidáciu

svojich nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom

spracúvania, 4/ likvidáciu jeho osobných údajov, ktorých účel spracúvania sa skončil; ak sú

predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich

vrátenie, 5/ likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k

porušeniu zákona, 6/ blokovanie jeho osobných údajov z dôvodu odvolania súhlasu pred

uplynutím času jeho platnosti, ak predávajúci spracúva osobné údaje na základe súhlasu

kupujúceho.

7.11. Právo kupujúceho podľa bodu 7.10. bodu 3 a 4 možno obmedziť, len ak takéto

obmedzenie vyplýva z osobitného zákona alebo jeho uplatnením by bola porušená ochrana

kupujúceho, alebo by boli porušené práva a slobody iných osôb.

7.12. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u predávajúceho namietať

voči 1/ spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú

spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho súhlasu, a žiadať ich likvidáciu, 2/

využívaniu titulu, mena, priezviska a adresy kupujúceho na účely priameho marketingu v

poštovom styku, alebo 3/ poskytovaniu titulu, mena, priezviska a adresy kupujúceho na účely

priameho marketingu.

7.13. Kupujúci na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, má právo

u predávajúceho kedykoľvek namietať voči spracúvaniu osobných údajov v prípadoch podľa

§ 10 ods. 3 písm. a), e), f) alebo g) ZnOOÚ vyslovením oprávnených dôvodov alebo

predložením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jeho práv a právom chránených

záujmov, ktoré sú alebo môžu byť v konkrétnom prípade takýmto spracúvaním osobných

údajov poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že námietka kupujúceho

je oprávnená, predávajúci je povinný osobné údaje, ktorých spracúvanie kupujúci namietal,

bez zbytočného odkladu blokovať a zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti dovolia.

7.14. Kupujúci na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, ďalej má

právo u predávajúceho kedykoľvek namietať a nepodrobiť sa rozhodnutiu predávajúceho,

ktoré by malo pre kupujúceho právne účinky alebo významný dosah, ak sa také rozhodnutie

vydá výlučne na základe úkonov automatizovaného spracúvania jeho osobných údajov.

Kupujúci má právo žiadať predávajúceho o preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou

odlišnou od automatizovanej formy spracúvania, pričom predávajúci je povinný žiadosti

kupujúceho vyhovieť, a to tak, že rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude mať

oprávnená osoba; o spôsobe preskúmania a výsledku zistenia predávajúci informuje

kupujúceho v lehote podľa bodu 7.21. Kupujúci nemá toto právo iba v prípade, ak to

ustanovuje osobitný zákon, v ktorom sú upravené opatrenia na zabezpečenie oprávnených

záujmov kupujúceho, alebo ak v rámci predzmluvných vzťahov alebo počas existencie

zmluvných vzťahov predávajúci vydal rozhodnutie, ktorým vyhovel požiadavke kupujúceho,

alebo ak predávajúci na základe zmluvy prijal iné primerané opatrenia na zabezpečenie

oprávnených záujmov kupujúceho.

7.15. Ako kupujúci uplatní svoje právo 1/ písomne a z obsahu jeho žiadosti vyplýva, že

uplatňuje svoje právo, žiadosť sa považuje za podanú podľa tohto zákona; žiadosť podanú

elektronickou poštou alebo faxom kupujúci doručí najneskôr do troch dní odo dňa jej

odoslania, 2/ osobne ústnou formou do zápisnice, z ktorej musí byť zrejmé, kto právo uplatnil,

čoho sa domáha a kedy a kto vyhotovil zápisnicu, jeho podpis a podpis kupujúceho; kópiu

zápisnice je predávajúci povinný odovzdať kupujúcemu, 3/ u sprostredkovateľa podľa bodu 1

alebo 2 tohto odseku, je tento povinný túto žiadosť alebo zápisnicu odovzdať predávajúcemu

bez zbytočného odkladu.

7.16. Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať

Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky návrh na začatie konania o ochrane

osobných údajov.

7.17. Ak Kupujúci nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže

uplatniť zákonný zástupca.

7.18. Ak kupujúci už nežije, jeho práva, ktoré mal podľa tohto zákona, môže uplatniť blízka

osoba.

7.19. Žiadosť kupujúceho podľa bodu 7.9., 7.10. 1/, 3/ až 6, a bodu 7.12. až 7.14. vybaví

predávajúci bezplatne.)

7.20. Žiadosť kupujúceho podľa bodu 7.10. 2/ vybaví predávajúci bezplatne okrem úhrady vo

výške, ktorá nemôže prekročiť výšku účelne vynaložených vecných nákladov spojených so

zhotovením kópií, so zadovážením technických nosičov a s odoslaním informácie

kupujúcemu, ak osobitný zákon neustanovuje inak.

7.21. Predávajúci je povinný písomne vybaviť žiadosť kupujúceho podľa odsekov 7.19. a

7.20. najneskôr do 30 dní odo dňa doručenia žiadosti

7.22. Obmedzenie práv kupujúceho podľa bodu 23.11. predávajúci bez zbytočného odkladu

písomne oznámi kupujúcemu a Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky.

7.23. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 15 ods. 1 písm. b) ZnOOÚ spracúva osobné

údaje kupujúceho na účely uvedené v bode 7.2. týchto podmienok prostredníctvom týchto

sprostredkovateľov: Slovenská pošta, a.s. Sídlo: Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica

IČO: 36 631 124 zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, Oddiel Sa,

Vložka č. 803/S

8. Záverečné ustanovenia

8.1 Dozor nad poskytovaním služieb vykonáva Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj

Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica, Odbor výkonu dozoru.

8.2 Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú

príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom

obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo

veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č.

284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa

pri predaji na diaľku

8.3 Zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky kupujúci vyjadruje, že sa oboznámil s

týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, v plnom rozsahu porozumel ich obsahu a že

s nimi súhlasí


V Banskej Bystrici, dňa 30.10.2022